lördag 1 maj 2010

Att sälja skor...

Såhär gick det: jag kom in i butiken med föresatsen att faktiskt pröva skorna igen, och kanske modellen i svart? När jag då nämnde det där med röda skor så blev jag i princip utskälld av två expediter!
"Nä nu blir jag nästan förbannad, vem var det som sa så?" frågade den ena argt.
"Det är ju jättefint med röda skor! Och dessutom så är de ju inte helt röda..."

Det visade sig att de svarta inte längre fanns i min storlek, plötsligt var de pyttelilla butiken full av människor och jag insåg att mina nya gröna byxor faktiskt spruckit nere vid vaden.

"Mmmm, jag kommer nog tillbaka en annan dag..." svamlade jag och ramlade ut ur butiken. Kände att nä, jag sliter nog lite till på de skor jag redan har. Det är helt enkelt för jobbigt att köpa nya saker.

Inga kommentarer: