fredag 7 maj 2010

Förklaring.

Anledningen till att jag bröt ihop igår inombords var för jag insåg att jag har blivit lurad av en person som jag litar på, för att jag har duktig flicka-syndromet och för att personen i fråga bestämt sig för att livnära sig på det. Det var en ganska jobbig insikt att inse att jag jagar och jag får också klä skott för min egen "duktighet". Jag kommer naturligtvis att behöva ta itu med det här, och det kan alla vara säker på att jag gör. Men i stundens hetta, när insikten kom, då känner jag mig mallig och sjukt stolt över mig själv för att jag tränade istället för att ta på mig offerkoftan och äta godis. En straffmetod som inte fungerar på utomstående.

I går vann sambon högsta poäng i kärleksförklaring. Hans kommentar om min rygg när han kliade mig på ryggen var som en värmande filt. Därför svävar jag som på små moln idag...

Inga kommentarer: