måndag 3 maj 2010

Sjukhusdieten!

Jag har ju testat sjukhusdieten i några dagar och jag måste säga att jag är mer än nöjd! Min viktminskning har ju kommit igång och det gör mig naturligtvis väldigt glad. Samtidigt så fick jag ju en ganska klar bild för mig om hur jag egentligen äter och hur jag bör äta för att må så bra som möjligt som opererad. Det har varit så skönt att inte dumpa. Svårt har det varit att laga olika mat till mig och familjen. Det har också varit svårt att behöva hitta på inte bara en ny rätt som passar in i dieten utan två rätter...

Soppan är supergod, den har jag fått lite knorr på och jag äter den med välbehag. Det andra är mycket mycket svårare. Men alternativet gillar jag inte heller... Att ständigt vara hänvisad till att äta godis, korv, hamburgare och annat bara för att det är tillgängligt känns inte heller så kul. Mest saknar jag faktiskt bröd. Just nu längtar jag ganska mycket efter en macka med tonfiskröra på. Oj vad det skulle sitta fint!

Inga kommentarer: