onsdag 13 maj 2009

Inte jag...

Igår var jag på Debaser på mingel och jag kan väl säga att jag hade ju aldrig nån chans i tävlingen eftersom man ska vara kvinna (trumvirvel och skratt). Nä skämt åsido. Man ska vara under 35 år.

Jag blir i alla fall imponerad av dessa duktiga och driftiga kvinnor som med magen i vädret jonglerar anställda och familjen och lyckas få fram kanonresultat. Jag hade dock önskat att åldersgränsen inte fanns där eftersom jag tror att det sätter ytterligare press på duktiga tjejer. Måste man göra allt innan 35?

Det var mingel med gott tilltugg och glada tjejer och lite musik. Men bäst av allt var att jag fick tillfälle att träffa min äldsta väninna. Alltså hon är inte så gammal. Men vi har känt varandra sen vi var sju-åtta. Vi träffas inte så ofta för vi är båda i karriären och har familjer och barn i totalt skilda åldrar. Men igår fick vi verkligen chansen att prata. Efter att de korat vinnaren promenerade vi hem. Medis-Örby. Känns inte så dumt! Vi pratade på vägen hem och jag känner mig så glad i hjärtat för hon lyssnade verkligen på mig. Det var befriande och jag tror verkligen att jag behövde snacka av mig.

Jag är verkligen glad över att hon har kommit så här långt i sin karriär och jag tror faktiskt att hon en dag blir chef för rubbet. Vilket hon skulle passa väldigt bra för.

Inga kommentarer: