tisdag 12 maj 2009

Laga mat på dagis.

Så har man gjort dagens riktiga handtag! Jag har varit på sonens dagis och lagat mat. Det blev fantastiska sprödbakade torskar med ris och en smarrig sås. Tyckte jag. De små har väl inte så väl utvecklade smaklökar så de kan uppskatta en god kall sås på massa med godsaker som creme fraiche, hackat äpple, inlagd gurka, dill, citron och lite annat pyssel. Jag åt i alla fall med god aptit. För när vi har lagat mat får vi också göra barnen sällskap. Det är själva belöningen; att få en inblick i sonens dagliga aktiviteter.

Väl på jobbet igen möttes jag av några gamla kolleger och jag hälsade och de tittade på mig. Som om jag var en främling! Men inte har jag väl förändrats så mycket? De kände igen mig och jag fick många glada komplimanger vilket jag naturligtvis suger i mig och lever gott på!

2 kommentarer:

Tjockis sa...

Oh...den där såsen lät mycket god. Gärna ett recept, el. ca: hur mkt du har i av varje =)

Den såsen och en riktigt god stekt gösfilé med pressad potatis....mumsigt

/BlackRoses - alias Lina
http://tjockis.bloggagratis.se/

troi sa...

Det kommer recept! Och jag håller med, såsen är megagod och till en gösfilé eller en bit lax är den helt superb!