måndag 25 maj 2009

Uppföljning...

Jag satt här en liten stund till och sen gick jag och köpte det där himla månadskortet. Tog ut 200 kronor som är dagens pengar. Och satte mig på bussen in till stan. Väl där fick jag årtusendets kalldusch! Vad är det med alla människor? Det var kö till provhytterna och folk trängdes och slet och drog i kläderna. Det som var fint var slut. Jag stod nästan som utomstående betraktare och såg på vansinnet och kände mig lite befriad. När jag kom över tröskeln och ville in i vansinnet, tog jag några plagg och begav mig mot en provhytt. Då gjorde sig magen uppmärksam på att jag absolut behövde ha nåt att äta för att inte svimma. Jag fick värsta hyperglykemianfallet och började skaka som en gammal alkis och allt blod försvann från huvudet och jag hade inte en ren tanke eller en susning om vad jag egentligen pysslade med. Tillslut släppte jag kläderna och rusade iväg till McDonalds och köpte en ostburgare och marängsviss. Jag tryckte i mig hamburgaren på tvären och sen lite av glassen. Satt alldeles stilla för jag insåg att jag hade mat upp i matstrupen. Hela magsystemet knöt sig och jag satt i solen och kände hur allt liksom expanderade. Hur tarmen först motvilligt tog emot det som bjöds.

Så vände jag tillbaka för lunchen var slut och jag måste ju jobba.

Inga kommentarer: