onsdag 20 maj 2009

Till tanten i godiskiosken.

Hej!
Du ser mig där nästan varje dag. Handlandes ditt godis.

Om jag en dag kommer med en godispåse som kostar 11 kronor men har 10,50 så ska du antingen plocka ur en godisbit eller leende säga att du bjuder på femtioöringen.

Det är ju din kiosk.

Att du utan ett ord sträcker fram påsen och med hela ditt kroppsspråk visar att du inte alls har lust att efterskänka en femioöring gör mig bara förvirrad. Ska jag nästa gång jag kommer till kiosken ta med en femtioöring extra eller ska jag låtsas som ingenting? Jag är helt förvirrad för du säger inte ett ord och allt jag ser är din mun hopsnipen i ett utropstecken. Och ditt fyrkantiga kroppsspråk. Jag är ingen tankeläsare men jag tycker du är ohyfsad mot mig som kund.

Därför kan du nu stryka mig ur ditt kartotek. Jag vill inte ha gissningslekar. Jag vill inte ha ditt godis.

Inga kommentarer: