fredag 15 maj 2009

Istället för musik: förvirring

Faktum är att jag hatar nog den här livsstilen. Tanken slog mig som en blixt från en klar himmel. Jag stod och bläddrade i ett glassigt magasin som jag ville köpa och insåg att jag bläddrade i det för att se om det bekräftade min livsstil. Ungefär som att jag ställer frågan till Universum: "Är det här rätt?" Och så skriker Universum tillbaka, med en kraft som slår mig till marken och lamslår allt vad hörsel heter. Ett rungande "nej!" som fortfarande ekar i mina öron. Men jag frågade inte hur det skulle vara istället...

Jag känner mig väldigt trött, som om jag skulle behöva dra ett gammalt täcke över mig. Som tur väl är är helgen faktiskt här så jag har tid att vila mig. Passa på att sitta ute i solen. Se gräset växa. Lyssna på musik.

Men över min döda kropp att jag går ner i det där köpcentret igen och glor på dessa hemska saker som jag påstås vilja ha.

Inga kommentarer: