onsdag 13 maj 2009

Varm inombords.

Det är lite småkyligt på huden, trots att temperaturen inomhus visar 23,6 grader. Jag har en misstanke att den går fel. Jag misstänker också att man skruvar ner värmen för att vi ska jobba bättre. Burr...

Men trots det lite kyliga på huden känner jag värmen sprida sig inombords. Jag njuter av att solen skiner utanför. Livet känns lite lättare med ljuset. Fast jag är trött när jag stiger upp är jag fullt tillfredställd av att det känns som att jag utnyttjar och använder varenda dag.

Befinner mig mitt i nuet och nu kan verkligen världen stanna en stund. Jag kan stå där i stillheten och se luften blomma omkring mig och se hur människor stannar upp ett ögonblick. Likt en nyfiken utforskare rör jag mig bland dessa statyer av folk och jag stannar upp, andas in för att känna hur de luktar. Kollar nyfiket ner i en kasse. Ser hur tussilagon förökar sig i vinden.

Det är vår. Jag går ut och drar in lukten av hägg i lungorna. Kan vår bästa tid vara nu?

2 kommentarer:

minna sa...

man ska leva i nuet!!!

troi sa...

Ja. Det känns bra!