tisdag 17 november 2009

Blodet kokar.

Nu kommer nog sambon att skjuta i taket åt att jag ältar, men jag tänkte att om jag delger er så kanske ni också lär er något...

För många år sen skaffade vi ett BMW-kort knutet till Wasakredit. När vi reparerade bilen, och det har ju blivit många sköna tusenlappar genom åren, så har vi betalat av på reparationerna. När familjen nu i möjligaste mån löste alla krediter och lån så satte vi in ytterligare många tusenlappar på kontot och så att säga "nollade" det. Sambon ville behålla krediten ifall det händer nåt med bilen igen och trots att jag själv ville avsluta kortkrediten så behöll vi den.

Månaden därpå damp det ned ett kuvert från Wasakredit där de hade tagit ut 390,09 kronor i ränta och avgifter, vilket innebär att kortet inte längre var nollat. Jag tänkte att det var ränta som släpade efter så jag betalade den månaden in 391 kronor på kontot.

I går när jag kom hem hade ett nytt kuvert kommit från Wasakredit. Nu hade de tagit ut en ränta på 88,65 kronor plus aviavgift på 35 kronor, vilket innebär att jag hastigt och lustigt utnyttjat 122 kronor på det där kontot. Alltså maken till puckade puckoidioter har jag knappast skådat i hela Universum. Hur i helvete på ren svenska tänker de nu då? Tyvärr stängde de innan jag hann öppna kuvertetet igår vilket innebär att jag skällde på familjen istället. Och nu väntar jag på att kontoret öppnar för jag kommer att ringa dem och berätta för dem vart de kan stoppa sitt kredit.

För mig som kund kan de glömma.

Förresten räknade jag precis ut att om jag inte avslutar kontot så kommer det nästa månad ett kuvert med ett brev där jag utnyttjat 65 kronor, 30 kronor i ränta och 35 kronor i aviavgift. Puckon! Avsluta mitt konto basta!

Inga kommentarer: