fredag 13 november 2009

Svår balansgång.

Det är ju lite av en balansgång just nu. Jag har ju lyckats hjälpa upp min ekonomi och pengarna försvinner inte i fullt lika rasande takt som förut. Dessutom har jag ju lyckats göra mig av med mina småskulder. Men en baksida med det hela är att magen ökar i omfång för ruschen att spara och räkna pengar är inte något i närheten av ruschen att hitta den perfekta klänningen och lägga ner den i en unik kasse och njuta av hemgången och att få hänga in skapelsen i garderoben.

Nu för tiden ger varje ny sak jag köper mig stora problem med ångest och jag kallsvettas när jag öppnar plånboken. Det jag köper väger jag fram och tillbaka och ofta slutar det faktiskt med att jag lägger tillbaka det för jag inser att jag blir ju inte lyckligare av att köpa.

Men slutknorren på den historien är ju inte lika kul, för när kallduschen har lagt sig behöver ändå hjärnan sitt. Och det får den genom ett litet litet besök i en godisaffär nära dig.

Ett annat "problem" är att går jag och lägger mig på fastande mage så ligger jag och tänker på mitt nya kök eller vad jag ska ta på mig imorgon. Ni vet såna där stora olösta gåtor som man funderar på när man inte längre svettas över hur man ska få slutet av lönen att räcka till en jättelång månad.

I helgen ska vi i alla fall kolla in induktionshäll, varmluftsugn och diskmaskin. För det är nu det ska ske! Hoppas jag. Tror jag. I morse när jag steg upp var hela diskbänken full av disk som ingen orkat ta rätt på igårkväll efter alla andra saker som ska fixas. Och jag får ju laga mat på två plattor eftersom de resterande två bestämt sig för att lägga av. Förresten, en platta har inte funkat sen vi flyttade in i lägenheten. När vårt ena kylskåp la av för tre veckor sen tackade jag min lyckliga stjärna för att vi faktiskt har två kylskåp i vårt underdimensionerade kök. Jaja, klag klag. Nån som vill komma hem till mig och renovera kök?

Inga kommentarer: