tisdag 17 november 2009

Sicko!

Alltså tänk er en sjuk dröm, det otäckaste och mest groteska ni kan tänka er. Den drömmen vaknade jag upp ur vid fyra idag på morgonen. Jag satte mig på toaletten och läste morgontidningen och drack vatten för drömmen vägrade att lämna mig.

Nu sitter jag på jobbet, framför datorn. Men i tankarna är jag där. Och det är äckligt och jag skakar. Hur kan min hjärna koka ihop nåt så infernaliskt groteskt? Jag önskar faktiskt bara att den här tanken kunde vara över och borta. Jag tänker börjar med att gå till apoteket och köpa en värktablett för jag har fått ont i magen av nattmaran. Som fortfarande rider mig.

Det läbbigaste är att jag har ingen kontroll över den här maran. Jag har nämligen under en lång period kunnat styra mina drömmar. Exempelvis så om jag har varit jagat av ett monster har jag tänkt att det här är bara en dröm och monstret är egentligen inget monster utan en otroligt sexig man som jag egentligen bara är lite rädd för. Då brukar det sluta med ett möte av mer sexuell karaktär. Men den här drömmen varken vågar jag eller kan jag inte styra bort. Den är liksom bortom fattningsförmågan då den inte ens försvinner när jag är vaken.

Inga kommentarer: