fredag 27 november 2009

Hål i huvudet.

Jag går ständigt och jämt runt med en önskelista i huvudet på saker jag vill ha. Bland annat finns där en väska ganska högt upp på listan. Eftersom det inte går att få tag på den där gröna som jag egentligen vill ha, går jag och kollar på alla andra som finns. Så bestämde jag mig för ett tag sen att nej, jag ska inte lägga pengar på en ny väska när jag har en fullgod redan. Bättre att lägga pengarna på köket istället.

Ändå går jag och kollar väskor så fort jag får tillfälle?

Vart finns det logiska i det? Jag tycker snarare tvärtom att det är jättemärkligt hur man bestämmer sig för något och så bryter man det ständigt och jämt. Visserligen bara genom att gå och titta, men ändå. Vad händer om jag hittar den perfekta väskan. Jag ska ju inte ha någon! Detta får mig att börja tvivla på om jag egentligen är riktigt navlad. Jag kanske helt enkelt inte är det?

Inga kommentarer: