måndag 30 november 2009

Snabb respons!

I natt var jag uppe lite längre för sambon jobbade och då tänkte jag passa på att göra fint i vår bokhylla, även kallad skräphyllan. Jag har ordnat våra böcker och flyttat hyllor och gjort riktigt fint, men visst, allt hann jag inte med eftersom jag inte är en riktig bibliotekarie.

Sambon stirrade med bekymrad rynka i pannan på eländet. Eftersom han betraktar bokhyllorna som sin egen privata egendom där jag fått lov att ställa in en pärm och några böcker, så var han inte alls glad över vår gemensamma ordning. (Jag tänkte att efter 17 år kanske vi kan blanda våra böcker?)

Så sa han att tänk om Microsoft skulle ringa och säga att vi har städat lite på din dator och vi tog bort några ikoner som vi tyckte var fula. Och så garvade han och tyckte han var superkul och spirituell.

Okey älskling! Du blev bönhörd! Jag bytte arbetsplats och trots att jag har tryckt på ikonen "hämta dina inställningar" så är varenda en av mina filer sorterade i bokstavsordning! Inte viktighetsordning. Gah! Jag får ett utbrott!!!!

Inga kommentarer: