tisdag 3 november 2009

Ny projektledare.

Det är så tydligt att vi alla verkligen är väldigt olika. Som det här med kallprat. Jag är urdålig på det. När vi sitter och käkar middag försöker sig sambon på lite kallprat om vädret och vinden. Själv pratar jag gärna badrum.

Gårdagens kalldusch fick jag så när jag insåg att jag var den ende som satt på tåget. Resten av bihanget satt hemma i soffan och visste inte att det fanns något som heter tåg.

Jag vet att jag ibland har bråttom och rusar iväg. Men om man stannar tåget, plockar ombord alla som ska vara med. Spänner fast dem med säkerhetsbälte och låser dörren och slänger nyckeln. Startar tåget i 150 för att inga passagerare ska lockas att hoppa av i farten. Men när man kollar så sitter ingen på tåget. Vad är jag tillsammans med freaking Houdini?

Naturligtvis blir jag rosenrasande och skäller ned alla som befinner sig i närheten. Telefonen ringer när jag är hes och sur och voila! Jag får prata med en vettig människa! Som bara har positiva och lugnande saker att säga. Därför har jag nu utnämnt brorsan som projektledare för vårt nya badrum.

Det ska bli så jäkla gott när jag får ligga i det här:

2 kommentarer:

BBBloggen sa...

Tack för förtroendet ;)

troi sa...

Om du sköter dig bra blir du projektledare för köket också...

/kram