måndag 30 november 2009

varje dag så jobbar jag

varje dag så jobbar jag
jobba stenhårt, jobba jobba stenhårt
jobba stenhårt, jobba jobba stenhårt
jobba ja, jobba ja, jobba jobba ja, jobba ja, jobba jobba ja, jobba ja
varje dag så, varje dag så jobbar jag


Det känns jobbigt när det är "lunch" för jag är inte hungrig. Men jag vet jag måste äta. Jag vill inte heller sitta vid skrivbordet och jobba. Jag är inte heller sugen att gå ut på stan. Det finns inget där jag vill ha och inget jag behöver.

Jag inser ju att det jag behöver och vill göra just nu finns hemma. Jag vill börjar riva mitt kök och bygga upp det på nytt. Skapa det hem som egentligen är vårt och som vi har skapat och som är gjort för oss. Där jag tillsammans med familjen kan njuta av vår goda mat och välkomnande rum. Jag vill inte sitta här. Idag är jag alldeles för rastlös...

Inga kommentarer: