torsdag 31 december 2009

Min värld

Min värld ska aldrig röra din
Din värld ska aldrig röra min
Kom igen.
Kom igen

I min värld har ingen tråkig
entertainment är mitt andra namn
Min värld är en bortskämd, gnällig värld
Kverulanternas kung är jag
Och hur som helst och när som helst
och var som helst kan allt ta slut
så stanna klockan ta en timeout
spara spelet jag har bara ett halvt liv kvar nu


Lite nyårslöften till mig själv.
I år är det slut med lagom och inte och nej och förbjudet. Det är bara löjligt att försöka vänta på en annan människa, dess uppvaknande eller fötterna på banan. I år ska jag sluta göra våld på mig själv och det jag vill och ska göra med mitt liv. Jag ska aktivt göra val och inte passivt sitta och vänta på en utsträckt hand.

Jag vet att jag inte kommer att bli rik. Jag får panik när jag tänker på att jag inte kommer att få massor av pengar lagom till pensionen. Att lönen aldrig räcker till det jag egentligen vill och att jag därmed får sitta och nöja mig med smulor. Och därmed alltid vara missnöjd. Från och med nu ska jag aktivt arbeta för att få ut det mesta av varje spenderad krona och resten tänker jag spara till bättre tider.

Jag vill inte sitta ensam hemma i mitt soffhörn och slita på soffkuddar och täcken. Jag vill gå på konserter, bio och nån gång på lokal och svinga en bägare. Att göra detta jämt är ju inte möjligt som småbarnsförälder, men i år ska jag aktivt verka för att jag nån gång i månaden får min tid som bara är min och ingen annan persons.

Jag trivs inte i den vikt jag har just nu. Jag har investerat för mycket i snygga kläder som sitter nästan snyggt just nu. Därför är mitt nyårslöfte till mig själv att istället för att köpa nya kläder så ska jag spara pengarna och arbeta för att komma i mina snygga kläder som nu hänger ensamma på galgarna i garderoben.

Voilá! Lite nyårslöften sådär sista dagen på året.

Och ja, jag trivs i mitt hem. Mitt hem är min borg. Och nej, jag är inte rädd för att vara ensam med mig själv. Aldrig!

Inga kommentarer: