lördag 19 december 2009

Strömavbrott.

Fredagen skulle gå i mysandets tecken och det var meningen att vi skulle fixa klart det mesta som var klart av köket. Så bänkade jag mig framför på spåret för en högtidsstund. Poff! Så går strömmen. Vi trevade runt här som tre blinda möss på kvällskvisten och tillslut insåg vi att det gått en säkring på 100 ampere i källaren. Jag satte Alexander i bilen och så åkte vi runt och kollade på vintern i värmen av bilen. Jag vet inte om det är nåt som sitter kvar sen jag var liten, mina föräldrar brukade linda in brorsan och mig i filtar och så bar de ut oss i bilen och så åkte vi runt timme efter timme i åskväder.

I morse gick strömmen i hela vårt bostadsområde. Så värmen funkar inte och inte heller TV-kanalerna. Vi försöker klara oss så gott det går och vi myser, alla på lite olika sätt. Lilleman ser på DVD, jag städar och sambon värmer lakanen. Men snart ska jag slita upp honom för nu vill jag verkligen HA MITT KÖK TILLBAKA!

Inga kommentarer: