onsdag 30 december 2009

Tuff månad!


Jag hatar egentligen såna här kommentarer om stackars januari som är en så tuff månad. Men i år stämmer det faktiskt, som så många gånger förut. Och orsaken till det är helt enkelt att jag bestämt mig för att kontant betalning äger och därför så ska jag nu betala rörmokaren, blandaren, diskbänken och you name it....

Fast istället för att dra på mig nån slags offerkofta och tycka att det känns jobbigt, känner jag mig faktiskt glad och också välsignad. Jag har så bra koll på min ekonomi att jag faktiskt klarar av att göra en sån här sak och det är ju helt fantastiskt!

Min nya leksak fungerar utmärkt! Jag tar fram glasen ur maskinen och förundras över att de är rena och blänkande. Diskbänken är belamrad av disk och slurp! så är den borta! Helt otroligt!

Dagarna går och jag håller på att olja in den ena bänkskivan riktigt ordentligt. Jag vill ju att det nya fina köket ska hålla riktigt länge. Det roligaste är att jag och sambon nu blivit som två indier. Det vill säga den blå plasten är fortfarande kvar som ett täcke över lådorna. Det ger en lite intressant vinkling till vårt vita blanka kök. Att det är blått alltså... Jag hoppas verkligen att det kommande året ger mig så pass bra med pengar att jag kan färdigställa köket. Det vore verkligen helt fantastiskt!

Inga kommentarer: