onsdag 16 december 2009

Trött som ett ålderdomshem.

Jag är bara sååå trött och seg. I går hade jag en hel lista på saker som jag skulle göra när jag kom hem, varav köksinstallationen dominerade. Men vi tog kälken ut och åkte i backen, tog vara på snön. Sen in och laga mat och så somnade jag i soffan. Så trött!

Min älskling var mer som en duracellkanin, han bytte däck på bilen, lånade nya böcker och satte upp regeln i köket och sprang runt och mätte och kollade alla små detaljer som skulle fixas.

Jag inspirerades av Timell på TV-n. Han bygger ju ett nytt kök på en dag och jag såg också hur proffsen gör. Exempelvis så stoppar de in tomma stommar på sin plats. De bygger inte alla lådor, sätter fast lådorna och sen försöker sätta hela tunga åbäket på plats.

Fast man lär så länge man lever...

Inga kommentarer: