söndag 10 oktober 2010

Drömjobb!

2002 var jag på anställningsintervju på Riksförsäkringsverket. Innan dess hade jag gjort tester en hel dag. Tester som jag klarade bra eftersom jag gick vidare. Men jag fick aldrig jobbet. Jag fick aldrig nån förklaring på varför jag inte fick det heller. Men jag hade ju mina aningar! Sen dess har väldigt mycket av det jag sysslat med på ett eller annat sätt varit förberedande för drömjobbet. Jag har gått ner i vikt för jag insåg väldigt snart att mitt skarpa intellekt blev marginaliserat på grund av min vikt och jag kunde bli ifrågasatt hur jag skulle orka... Låter helt sjukt men i samhället finns ingen " lag" mot diskriminering av tjockisar.

Sen har jag slipat på mina kunskaper, min CV, lärt mig att tala för mig själv genom att springa på intervjuer och gått in på djupet med vad det är som jag egentligen vill och kan.

Vilket har resulterat i att jag om tre veckor kommer att börja mitt nya jobb som verksamhetsutvecklare på gamla Riksförsäkringsverket. Det är alltså dags att fira!

2 kommentarer:

- VERAN - sa...

Vad härligt! Glad jag blir för din skull att du vågar ta för dig, visa vad du kan och vad du vill och att strävan efter drömjobbet har givit resultat! Jätteskoj!

Många godmorgon kramar!

troi sa...

Tack! Ja när jag insåg att jag faktiskt var här nu blev jag helt varm inombords! Det är en skön känsla!

God morgon på dig med ;-)