fredag 8 oktober 2010

Projektet livet

"Jag är inget projekt som behöver fixas" sa nån på Tv i dag. Livet är här och nu, det som händer här. För den som aldrig använt mat i annat syfte än just som kroppens bränsle kan omöjligt veta hur lite som behövs för àtt trigga i gång en mat- eller godismissbrukare. Men huvudreceptet för en väg it ur missbruk är inte nån superdiet eller ens en operation, även om det kan vara skönt med ett kraftfullt vapen på sin sida, utan bara att helt enkelt vara snäll mot sig själv. I bland tycker jag att jag är snäll mot mig själv när jag hetsäter godis. Frågan är bara varför. Men att jag behandlar min kropp och mig själv som ett projekt som behöver fixas, det råder det liksom ingen tvekan om. Men jag ska bli bättre på att behandla mig själv som den prins jag egentligen är.

Inga kommentarer: