måndag 22 mars 2010

Inventering.

I går gjorde vi en inventering av våra saker för försäkringsbolaget. Det slog mig då hur få saker jag egentligen har som spelar någon verklig roll. Jag är ju ingen direkt samlare av stora mått, men jag måste lägga ohyggligt mycket pengar på småsaker som man inte samlar och lägger på hög och som man kan visa upp och som är fint. För listan blev full med fula Ikea-hyllor och Blocketfynd. Sen började jag för skojs skull kolla på blocket vad man till exempel får för en riktigt fin byrå (som jag sparade ihop ett halvår till). Nypris 7000 kronor, på blocket fyndpris för 2 995 spänn.

Samtidigt kan jag känna en ordentlig oro inför att köpa saker när jag helst vill ha upplevelser i bagaget. Men upplevelser inreder man ingen lägenhet med? Och så behöver man ju lägga ofantligt stora summor pengar på en bil...

Jag blev inte direkt klokare, snarare tröttare, men ett avsnitt av lyxfällan på det fick söndagsångesten att sätta in för fullt! Jag blev så trött och less att jag faktiskt gick och la mig barnsligt tidigt!

Inga kommentarer: