onsdag 31 mars 2010

Yakiniku

Jag gick ut på lunchen för att köpa ett par likadana byxor som jag har på mig idag. De är så snygga och sköna att jag måste ha ett par till. Så kommer den eviga frågan: Vad i h-e ska man äta? Jag har ju inte ätit yakiniku på några dagar och meningen var ju att jag skulle sluta med det eftersom det inte är nyttigt utan bara beroendeframkallande.
Så jag vankar av och an på stan. Köpa en korv? Hamburgare? Macka? Drickyoghurt? En bulle?

Inser att jag måste gå och köpa yakiniku. Går mot Pandan, vänder. Går tillbaka. Ser kön. Vänder. Går tillbaka. Går in och står i kön. Tar ett par räkchips. Inser att jag behöver inte mat för att överleva. Men jag kan väl inte gå när jag ätit av deras chips? Så jag vänder tillbaka, ställer mig i kön. Tvekar när jag ska beställa. Beställer. Går upp på jobbet och sätter mig och äter.

Efter några tuggor börjar jag svettas. Sitter nu med hjärtat som slår som en stångjärnshammare i kroppen på mig. Känner sockret leta sig ut i mina ådror. Det jäser, magen värker, jag är öm. Jag vill lägga mig i fosterställning och skrika rakt ut. Ta bort min smärta och jag lovar. På heder och samvete. Jag ska inte äta det där igen. Bara det går över. Nu....

Inga kommentarer: