torsdag 21 januari 2010

Life on the funny pages...

Jag har några små regler som jag försöker följa vad gäller kosten. Det är för att jag ska må så bra som möjligt och vara viktstabil. Helst hade jag ju vilja bli av med några kilon till och då kan det vara extra bra att sköta sig och äta regelbundet.

* Ät regelbundet, helst var tredje timme ett lagat mål mat.
* Finns inget lagat mål mat tillgängligt, ät rester från tidigare måltider.
* Finns inga rester, ät gröt.
* Finns ingen mikrovågsugn tillgänglig ät sallad, grönsaker, bröd, pålägg, filmjölk eller liknande.
* Finns inga frukostattiraljer drick smoothie, fruktdryck eller liknande
* Finns inga drycker att tillgå ät frukt.

Jag dricker dessutom te och jag har faktiskt (eftersom jag inte längre är nyopererad) börjat dricka lite till maten. Det har helt enkelt inte funkat för mig att dricka mellan måltiderna för jag glömmer totalt bort det där med dryck.

En annan sak som jag har upptäckt är att jag mycket väl kan dumpa till en normal vanlig måltid bestående av kyckling, pasta och lite sås. Det är som att jag ibland knappt tål varm mat.

Inga kommentarer: