tisdag 19 januari 2010

Maraton-natt.

Det har varit en riktigt maratonnatt. Eftersom idioterna på TV3 och TV8 bestämt sig för att dels sluta sända dels återigen reprisera mitt favoritprogram Bones har det där med TV mist all sin tjusning vad mig anbelangar. Jag skulle kunna ha sytt en kudde igår men i vår lilla lägenhet har jag ingen plats för att klippa till ett mönster om jag inte sätter mig och syr på hallgolvet vill säga. Så helt plötsligt fanns det ingen anledning för mig att hålla mig vaken och då gick jag och la mig. Det blev ju en ganska lång natt, men jag kände mig relativt utvilad (förutom att mina kolleger säger åt mig att jag ser trött ut...) (det är nog bara naturligt åldrande) och steg upp tidigare och gick iväg till jobbet.

Jag kände mig iskall och frusen när jag kröp ner i sängen och jag tog en macka och läste lite i en bok innan jag somnade. En riktigt djävla skitkväll där jag förstått att jag haft helt fel fokusering och målsättning när jag valt att prioritera familjen och aktiviteter med familjen. Det var visst bara jag som ville ha det.

Så jag tänker ägna min dyrbara tid innan pensionen till jobbet istället.

Inga kommentarer: