fredag 22 januari 2010

Sista beställningen!

Om det är något som man mår bra av och som är bra för en, varför håller man sig inte till det då? Det är dagens stora fråga. Jag skyller just nu på sambon. Det är hans fel!
I går hade jag nämligen vägning, jag försöker att vara lite strukturerad nu med min vikt och näringsintag för jag vill verkligen bli av med den förargliga magen och har jag lagt 100000 kronor på en operation vill jag banne mig få lön för mödan. Det gick bra och jag var glad och nöjd hela dan.

På kvällen skulle vi njuta av vår favoritserie och jag gjorde för en gångs skulle popcorn. "Kan du smälta smör" frågar han då. Jag pratar om att jag vill tänka på min vikt och inte äta smält smör. Då berättar han hur nyttigt det är med smält smör och att det inte alls är smöret man blir fet av. Eftersom jag är så lättlurad så tog jag smält smör på mina popcorn.

Efteråt kände jag att magen växte och jag gick nog upp ett par kilon där och då. Vilket ledde till dåligt samvete och hunger. Det ena leder till det andra och jag åt extra mycket till lunch. Eftersom jag åt mycket till lunch blir jag hungrig därefter och då köper jag godis. Så nu har jag lyckats trycka i mig godis också.

Undrar lite förargat vad nyttan med smält smör egentligen är, när det leder till godisätande. Och så blir jag väl lite sur på mig själv för jag vet ju att jag faktiskt klarar mig utan det där. Att jag överlever utan segt godis i tänderna. Men ändå ska man.

Inga kommentarer: