tisdag 18 augusti 2009

Ålderstecken?

Min kropp gör inte längre som jag vill. Eller har den någonsin gjort det? När jag nu försöker äta lite bättre så att jag inte ska dumpa som en jutesäck så får jag istället kramp i magen. Tack för det! Så väldigt lite.

Inte nog med det, jag har jordklotets värsta värk i hela axelpartiet. För att jag burit min dator till och från jobbet en dag. Och då är det alltså inte en stordator med jätteskärm jag bär på utan en vanlig liten fjuttig bärbar sak. Men jag har ju inte muskler i varken nacke eller armar längre!

Så nu står jag upp och jobbar. Jag som knappt kan tänka när jag står upp. Nu ska jag tänka, rodda tangentbordet och tänka ut finurliga beslut som jag sedan ska fatta.

Vänta. Nu började det värka i knät också. Snart kommer jag bara att kunna arbeta liggande på rygg.

Inga kommentarer: