torsdag 27 augusti 2009

Hamstring


Idag var jag och handlade. Jag hamstrade sensodyn tandkräm. Jag har svårt att byta till nån annan då alla jag testat hittills inte har dämpat ilningarna i mina tänder lika bra som sensodyn.
Tandkräm är en sån där typisk sak som kan kosta precis vad som helst. Liksom: "vad vill du betala för tandkräm?" I vår butik kostar exempelvis sensodyn 42,9. Jag köpte för 21,5. Vilket ändå inte är rekordbilligt.
Nån gav tipset att man ska försöka pröva nåt annat än det man brukar köpa som är billigare. För att kapa kostnader. Så idag köpte jag tandborstar, två för 20 spänn. Normalt brukar jag köpa de där dyra engångseltandborstarna för 69 kronor styck. Men jag ska pröva manuell nu för tio. I väntan på att de där eltanborstarna med tunnt skaft som jag såg i Frankrike kommer till Sverige. En sån hade jag gärna lagt vantarna på, men där och då var jag för snål för att hosta upp 120 kronor. Det finns ju inga reservborstar att köpa i Sverige ännu och då kändes det tämligen poänglöst.

Inga kommentarer: