fredag 28 augusti 2009

Media Märkt

Jag ljög lite när jag tänkte att jag inte skulle sakna Forum Nacka när jag om en vecka avslutar min tjänst här. Jag insåg nämligen precis att jag kommer att sakna Media Markt. Jag brukar glida in där på lunchen och det är ett Mekka! Man kan gå där och klämma på tusentals teknikprylar och helt plötsligt känns det som att alla möjligheter finns. Jag kan ha varmluftsugn och induktionshäll och det senaste i datorväg. Detta fotar jag med min nya systemkamera.

Så efter lite hjärnshopping går man förbi det rika utbudet av DVD och CD-skivor. Här hittar man alltid något som man faktiskt har råd att stoppa ner i en påse.

Ut går jag lite lyckligare. Åh! Tack för alla teknikprylar! Och tänk att det finns en sån där mackapär som sköter det där som är så tråkigt! Vad de hittar på!

I stan, mittemot Centralstationen finns ingen sån läcker affär. Så lite saknad kommer jag att känna!

Inga kommentarer: