tisdag 25 augusti 2009

Batteriuppladdning.

Jag njuter faktiskt av tillvaron just nu. Detta beror inte alls på att allt är ljusrosa och toppenbra med fluff fluff på kanterna. Utan det beror på att jag inom mig vet och är medveten om att det faktiskt finns möjligheter för mig att styra mitt eget handlande. Jag har den kraften. Jag är inte ett rö i vinden som guppar hit och dit. Jag kan tex när vikten börjar peka uppåt ändra min kost och min motion och åter hamna på rätt bana. Jag kan när jag börjar bli för skuldsatt ta mig ur träsket och faktiskt ha pengar över när månaden är slut. Den kraften finns inom mig.

Jag kan också hitta Paradiset på Jorden och tillsammans med min familj vila i dess skönhet och värme. Den här gången har vi bestämt att vi ska inte gå på reservkraften innan vi laddar upp batterierna igen. Vi är en familj och vi kommer att tillsammans ta ansvar för att vi finns där för varandra.

Detta gör att övriga yttre attiraljer för närvarande inte är nödvändiga. Jag längtar inte längre från Stockholm, till en flytt neråt landet. Jag tänker inte varenda minut på att jag måste ha en annan bil. Jag lockas inte längre av att alla skriker att det här plagget måste du bara ha för att vara någon.

Jag känner mig lugn och trygg. Förvissad om att jag nu har allt jag behöver!

Inga kommentarer: