måndag 17 augusti 2009

Kycklingpastasallad

Eftersom min kollega satt och mumsade i sig supergod kycklingwok och lukten av nudlar spred sig i hela rummet, blev jag ju tvungen att kontra med lite kycklingpastasallad. Den var ljuvligt god och precis vad jag behövde.

Jag försökte med chockterapi i morse då min mage skrek "macka" gav jag den naturdiet. Det var ju inte alls speciellt populärt.

Kan konstatera, när jag ser ut genom fönstret, att vilken tur att vi hade kalaset igår. Då var vi ute i trädgården och höll i duken. Men det regnade i alla fall inte. Ungarna tyckte nog att det var lite overkill med nystruken linneduk, men jag tycker att om man har en nytvättad linneduk och har tid att stryka den, kan man ha lite fint, även om man sitter i trädgården! Jag kan i alla fall skryta med att det inte blev några vinfläckar på duken.

Oj vad jag svamlar, det märks att jag jobbar i hundranittio nu.

Inga kommentarer: