lördag 22 augusti 2009

Misslyckat firande

I går frossade jag på glass med chokladsås och strössel. Det var väl inte sådär jättelyckat. Jag somnade i soffan och när jag vaknade igen skakade jag i hela kroppen. Sambon bredde en macka och jag svalde den på tvären och drack ett glas äppeljuice till, vilket resulterade i att jag faktiskt somnade igen.

Så jag och gossen låg och sov i varsin del av soffan. Han somnade för när jag satte på lappen för ögat på honom såg han inte längre något och då la han sig för att sova. Min oro för hur det ska gå på dagis när han inte kan se är så stor att jag faktiskt börjar få konspirationsteorier i huvudet.

Sambon bjöd på en flaska amarone från 2001 för att fira och jag fick faktiskt i mig ett glas. Det var supergott men magen var i uppror efter all sötsaksmisshandel.

Detta innebär att jag hittils ätit tre tallrikar havregrynsgröt för att lugna magen igen. Jag ska verkligen avstå från det söta för det är inte bra för mig på något sätt. Och nu för tiden mår jag ju sämre än normalt av att äta godis och glass. Men hur får man en godisgris bort från giftet?

Det gäller verkligen att försöka ställa om sig själv mentalt inför framtiden. Och det gör jag verkligen nu.

Inga kommentarer: