torsdag 6 augusti 2009

Lång dags färd mot natt.

I går kom min bästa kompis hem till mig och vi satt och pratade och skrattade. Jag har saknat henne under semestern och det var kul att få lite kvalitetstid bara hon och jag. Hon älskar att gå på konserter och hon berättade om sin fantastiska sommar med många spelningar. Jag hoppas verkligen att hon inser vilken toppentjej hon är!

Vi pratade lite om våra erfarenheter av män, nu när jag har lite att jämföra med från Rivieran, där man faktiskt blir sedd, trots man och barn i släptåg. Vilken enorm skillnad det är då svenska män aldrig riktigt tycks växa upp och bli mogna med allt vad det innebär i socialt samspel. Nej, en man i fyrtioårsåldern som blir ensamstående verkar ha mer gemensamt med en fnittrig 20-åring, eftersom de väljer sådana tjejer? En mogen kvinna i karriären som vet sitt värde har verkligen ingenting att hämta hos svenska män som springer därifrån med svansen mellan benen. "En lydig kvinna är en lycklig kvinna" verkar vara många mäns valspråk.

Jag är verkligen glad över att jag hittade den siste mogne mannen som vet hur man tar hand om sin tjej och som på lika villkor är beredd att trampa livets stig.

Inga kommentarer: