måndag 24 augusti 2009

Hårda tider...

Efter helgens uppdateringar går det inte längre att göra bankärenden på jobbdatorn. Detta innebär att om jag vill göra bankärenden på min lunch måste jag antingen förflytta mig till en bank, eller bära med mig min egen dator och en internetuppkoppling.

Men konstaterandet här på morgonen möjliggjorde det faktum att jag hade 33 kronor tillgängligt på kontot. Och en knorrande mage därtill.

Jag står inför ett vägskäl. Åka hem och laga till kalla rester eller åka hem och föra över pengar från ett konto till ett annat. Då försvinner cirka tre timmar ytterligare den här dan.

Ringa hem till sambon och be honom föra över en hundring är inte att tänka på. Hans knapphetsproblem är på ett helt annat plan...

Jag går iväg till Konsum och konstaterar att jamen kolla, i plånboken har jag ju 16 spänn. Jamen 49 kronor får man ju en riktigt hygglig lunch för! Till på köpet fanns det en stor skål med dignande frukt här på kontoret.

Jag har allt jag behöver...

Inga kommentarer: