måndag 31 augusti 2009

Vilken helg!

I går somnade jag ovaggad, samtidigt eller före Lilleman när jag lagt honom. Sen kom den store och väckte mig. Hamnade framför TV-n och började se Gangster. Men kände att jag hade svårt att hålla mig vaken för den var rätt trist. Så låg jag i sängen igen och undrade vad som hände? Steg upp och fick höra slutet. Så åter i säng igen. Lite mer avslappnad. Började tänka på saker jag vill köpa. Kunde inte somna.

Detta innebär att jag knappt är vaken just nu! Jag förväntas prestera på jobbet men jag gäspar käkarna ur led. Fryser faktiskt. Smuttar på min naturdiet och tycker att solen borde värma lite till. Idag gäller det att passa sig big time! Annars blir det överätning och dumpning. Just nu orkar jag inte det. Rent psykiskt alltså.

Helgen var Lillemans efter en vecka med lappen på seende ögat. Han har verkligen sprungit, skrattat och rört sig som en liten vessla. Vi tog med honom och hans kompis till Polismuséet. Därefter glass på Fjällgatan, pizza i Bergsund (den är bara såååå god!) och så hamnfest i Gröndal. I går ville han på Nicke Nyfiken. Han var så glad och förväntansfull att han hoppade jämfota av lycka. Som vanligt ska alla rutschkanor vid Heron City provåkas och så en repa in på favoritbutiken Media Markt, där jag naturligtvis har behov av det mesta. Men vart ställer man alla citruspressar, grytor, vispmaskiner och shakers?

Inga kommentarer: