onsdag 5 augusti 2009

Kedjor och nitar.

Jag gillar verkligen det rådande modet. De dova färgerna, missfärgade klänningar, skinnjackor, nitar och glitter. Det ska vara mycket av allt; inte alls avskalat och tidlöst. Nej nu kan vi ta på oss lager på lager och gärna femton tjocka nitarmband blandat med guld- och silverkedjor.

Egentligen ser jag bara ett problem med årets mode: Hur bär man det på kontor?

Jag roade mig med att gå igenom min garderob i går. Hänga alla jobbkläder i en garderob och resten i övriga garderober. Och ja; svaret är misär. Jag är på eller på väg till jobb ungefär 52,5 timmar i veckan.

Jag är ute på lokal kanske en timme i veckan utslaget. Eftersom jag går ut en gång i månaden. Men min garderob är dimensionerad till ungefär tvärtom. Och när jag läser tidningarna (oj vad jag älskar dem) så får jag nästan aldrig tips på hur jag ska se ut på jobbet utan hur jag ser ut när jag ligger slängd i en lounge efter solnedgång.

Mitt uppvaknande kom egentligen på Rivieran. Jag hade med mig kjolar, byxor, klänningar, tishor och linnen till förbannelse. Tre fjärdedelar av packningen kom hem ouppackad. Jag gick klädd i linne och kjol eller en liten tunn klänning som jag verkligen älskar.

Jag kan dock inte komma ifrån att när jag kollar in i övriga garderober så ryser jag av välbehag. Oj vad fina. Och vilka möjligheter jag har... Den dag jag kommer ur garderoben, om man säger så...

2 kommentarer:

minna sa...

Har samma problem. Har samma "trasor" hela tiden och resten jaa vem vet vad man ska med dom till...och ändå har jag rensat massor!

troi sa...

Det är ägandet som är roligt. Att bära sköna kläder är ju en mänsklig rättighet...