torsdag 19 februari 2009

Du vet att du börjar bli gammal...

I morse var jag relativt pigg när jag vaknade. Jag hoppade ur sängen, sminkade mig för en gångs skull, log lite i spegeln och så på med en tröja som jag aldrig använt men köpte i somras. Det kändes liksom som att det var läge för den idag. Jag satte på mig mina svarta Levi's som jag mer eller mindre bott i sen de kom till mig.

Bussen stod utanför porten och väntade och jag kände att den här dan är min.

På tunnelbanan satt det en gammal rugguggla framför mig och nästan psykade mig. Hon hade stora ringar under ögonen och hennes hår var ganska ovårdat oklippt och blont i topparna men nån slags mörk råttfärg i luggen. Oj vad gammal... Och lik min mamma... Efter en stund nickade jag lite igenkännande för det var min spegelbild som satt och psykade mig. Ser jag verkligen så gammal och trött ut?

Jag inser förstås att på morgonen får man ju se lite risig ut. Framåt kvällen när det börjar bli läggdags har jag min peak! Here we go!

Inga kommentarer: