måndag 16 februari 2009

Produktiv helg!

Helgen är över och jag är verkligen för en gångs skull väldigt nöjd med hur den avlöpte. Vi plockade fram rollrar, penslar och färg och sen blev det en rejäl uppfräschning av ett lite sunkigt badrum. Nu är det så vitt och fint att man blir nästan bländad när man kommer in. Men oj vad fint! Till och med fogarna fick förnyat utseende och jag är riktigt nöjd!

I går drog hela familjen till Eriksdalsbadet och jag fick sträcka ut mig och simma tusen meter. När jag hade simmat fjorton längder kom familjen och frågade om de skulle beställa käk åt mig så jag kunde komma till dukat bord när jag var klar. Det finns inget som är så smaskigt som lite pommes och en korv efter att man simmat sina längder. Jag slog nog rekord på de sex längderna som var kvar. Varenda simtag jag tog tänkte jag "varma pommes" istället för "sexton". Jag slängde mig upp ur poolen och rusade iväg till fiket och ju närmre jag kom desto mer vidgade sig näsborrar och ögon. Dels kände jag ingen god pommeslukt, dels såg jag ingen familj! När jag kom fram satt det ingen där och jag började nästan snyfta av hunger. Så kommer de ut ur duschen och berättar att köket hade stängt när de kom fram.

Allt jag fick var en uschlig varmkorv med ett iskallt bröd. Jag var så missnöjd över detta arrangemang att jag blev helt stum en lång stund framöver. Alltså egentligen förstår jag inte varför man säljer pommes och hamburgare på en simhall. Där ska det väl vara sallader och andra nyttiga saker. Men okej, om man nu köper konceptet; vem var det som kom på den smarta idén att man stänger "köket" innan man stänger badhuset? Ja sablar, här har nån verkligen lagt pannan i djupa veck och kommit på en strålande lysande idé som skulle passa i RYSSLAND och inte i ett fritt land som Sverige. Public service när den funkar som allra sämst.

Nu är jag verkligen för att privatisera varenda badhus. För en privat entreprenör skulle verkligen inte komma på uschlig idé att stänga kiosken innan alla människor har gått hem. Men det kan man tydligen i den ofantliga sektorn. För där finns det fortfarande mycket pengar och ingen lågkonjunktur? Och kom inte dragande med tjafs om att det skulle bli dyrt om simhallen var privat, för vi var tre personer som betalade 200 spänn för att få bada en stund. Tvåhundra kronor? I Tingsryd kostar äventyrsbadet fyrtio kronor per vuxen.

Inga kommentarer: