onsdag 11 februari 2009

I want it all...

... and I want it now!

Jag höll på att skratta på mig när jag steg ut i vit snö i morse. Ja, jag har förstått att vi nu kommer att få omväxlande snö/kyla och tö/blask varannan dag fram till påsk. Eller första veckan i maj om vi har riktig tur. Det innebär naturligtvis att vi kan fortsätta köra på vinterdäcken nästan ända in i första sommarmånaden.

Det är egentligen inte undra på att folk runt omkring en är förvirrade när inte ens vädret kan bestämma sig när det trots allt är vinter. Jag är ju själv en regelslav som tolkar lagar och trivs med det, därför hade det varit enklare för mig att när det är vinter är det vinter. När det är vår är det vår och gräset blir ljusgrönt på cirka fem dagar. Sommar är sommar. Ja, jag behöver kanske inte gå in på detaljer. Men i vårt land är det numera sommar i en vecka, vinter i en vecka och däremellan nån slags regnig och blaskig höst. Och så säger förespråkarna till att bo kvar här att det är ju så härligt med årstidsväxlingarna. Esque? Ja nog har vi årstidsväxlingar i det här landet.

Ja. Och jag vet att vädret inte ändrar på sig bara för att jag spyr galla över det...

Inga kommentarer: