torsdag 26 februari 2009

Utvilad!

Tänk att sömn är A och O i livet!

Jag gick och la mig med Lilleman igår och efter att hans pappa läst en saga, släckte vi lampan och somnade. Jag själv somnade strax efter det och sov till elva. Det var en ganska orolig sömn med många uppvaknanden och till slut steg jag upp och tog en macka. Därefter sov jag som en prinsessa och vaknade vid sju.

Jag och Lilleman steg upp och vi hade en liten god stund där på morgonen. Vi pratade och skrattade och när jag på lätta fötter gick till bussen efter att ha lämnat på dagis insåg jag att det är ju precis det här som jag längtar efter i livet! De där små mysiga stunderna med nära och kära. Att vi är tillsammans när vi har behov och då utnyttjar tiden till prat och skratt. Att vi kan ligga tillsammans och känna värmen från en annan människa och med huvudena tätt intill varandra "dela" drömmar.

På den tiden sambon sov tillsammans med mig brukade han skämta och säga att han drömt extra mycket. För att jag har ett så rikt drömliv.

Idag mår jag förträffligt. Det känns som att jag ser saker och ting i ett klarare ljus och där framme är målet och då springer jag däråt. Det känns så gõtt!

Inga kommentarer: