tisdag 3 februari 2009

Udda känsla

Igår var jag på studiebesök i en affär som hade 60% rea. Gick och kollade bland kläderna och tyckte att där fanns ju ett och annat fint. Men kanske ändå inte?

Så blir jag som förtrollad och jag står och drar i en jättesöt Prada-kjol. 60% rabatt. Kan ju inte kosta många spänn? Ordinarie pris 13.000 kronor. Oj, den kostar visst som en resa till NY? Fast vem vill dit? Så står jag som förtrollad och rycker och drar i kjolen. Känner mig nästan tvungen. Men så går det inte, eller hur?

För i min värld är man sinnessjuk om man går och köper nåt så dyrt. Men jag har inte glömt den och för en sekund så kändes den nästan min...

Nä, jag återvänder till bilannonserna. Här kan man visst få 100.000 kronor i rabatt! Oj, här finns ju massor av pengar att tjäna...

Inga kommentarer: